Saturday, December 18, 2010

Hari Sabtu : Selamat berhujung Minggu!!!

Assalamualaikum wbt

Selamat hari Sabtu. Ada apa dengan hari Sabtu? Bagi saya, hari Sabtu untuk saya menyelesaikan urusan rumah tangga yang tertunda. Pagi tadi, saya dan suami ber 'jogging' di taman rekreasi yang terdapat di kawasan perumahan rumah sewa kami ini. Huhu, secara 'paksa rela' mengikut suami sambil mendengar ceramah kesihatan oleh beliau, hehe.

Sejam juga ber'jogging'. Sangat mengagumi beberapa orang golongan veteren bersenam di pagi hari yang majoritinya dari kaum Cina. Ada juga segelintir kaum Melayu tapi boleh dikira dengan jari, huhu.

Terfikir juga, hari Sabtu bagi warga kota bermula jam 12.00 tengah hari. Kenapa? Kerana hari Sabtu adalah waktu untuk mereka meng'qhada' tidur, hehe. 

Ini kali pertama saya keluar bersenam bersama suami. Atas cadangan saya juga sebenarnya tetapi atas kesungguhan suami, ia jadi kenyataan. Dan saya harap rutin aktivti ini berjalan setiap hujung minggu, insyaALLAH. 

Ini salah satu cara kami menghabiskan masa bersama. Ya, suami saya sangat sibuk dengan kerja, tapi saya faham segalanya untuk kesenangan famili saya juga. Tadi pulang sahaja dari ber'jogging' beliau sempat berkebun. Tapi, bila dah mendapat panggilan telefon, beliau harus ke 'site'. Maknanya saya keseorangan sekarang...Wuuu

Memang niat di hati ingin keluar bersiar-siar, tapi tidak mengapa. Terasa malas pula mahu keluar ke mana-mana. Lebih baik saya habiskan masa di rumah, menyelesaikan segala tunggakan kerja yang ada.

Selamat berhujung minggu!!!



p/s : Rindunya nak kembali aktif... InsyaALLAH, Januari bakal memulakan segalanya kembali...Doakan saya sahabat-sahabat semua...

1 comment:

  1. bila selalu jogging, badan rasa fit. naik tangga tak mengah pun. tapi bila lama x berpeluh ni, nak turun naik tangga rumah pun rasa malas. hehe

    ReplyDelete